CRT opererer med tre forskellige strategier, der sætter retningen for hvert sit område. Derudover udarbejder CRT hvert år en handlingsplan for anvendelsen af den årlige bevilling.
Forretningsstrategien Steder i forandring – 2019-2022 er grundlaget for alle andre strategier. Den beskriver kernen af, hvad CRT står for og ønsker at opnå med sit virke. For at nå vores mål, har vi også udarbejdet strategier for områderne forskning og kommunikation.
På CRT skal vi være bevidste om vores unikke position og ansvar, præcise i vores arbejde, modige i vores tilgang og være på rette tid og sted, når vi leverer viden til udvikling.
Hos CRT har vi tegnet et billede af, hvilken virksomhed vi gerne vil være i dag og i fremtiden. Vi skal kunne genkende os selv i følgende beskrivelse:
Vi har i strategiperioden fokus på fire hovedtemaer:
CRT’s forskningsstrategi sikrer, at vi til enhver tid beskæftiger os med forskningsområder, der opfylder et samfundsmæssigt behov, et markedsbehov eller klarlægger vigtige tendenser, og hvor centrets kompetencer kan skabe omhyggelig forandring ift. regional udvikling og turisme.
Forskningsstrategien rummer fire temaer valgt på baggrund af eksisterende og forventede fremtidige kompetenceområder samt viden om samfundsmæssige behov, der samtidig udgør et markedspotentiale.
Læs mere om de forskningsområder, vi arbejder med
Kommunikationsstrategien hjælper os med at sikre, at vi altid kommunikerer i overensstemmelse med vores grundlæggende værdier og formål, og at ny viden finder vej til de rette interessenter.
CRT’s kommunikationsstrategi beskriver grundlaget for de strategiske beslutninger og definerer udvalgte områder, hvor CRT fokuserer sin indsats med det formål at opnå større kommunikativ gennemslagskraft og kompetence i hele CRT.
CRT’s største udfordring er mangel på kendskab til centeret blandt vores primære interessenter. Der er behov for større kommunikativ gennemslagskraft og kompetence samt mere og bedre vidensformidling. Det kræver fokus og sammenhæng i vores kommunikationsaktiviteter.
Vi har behov for effektive kommunikationsværktøjer, og alle hos CRT skal have kontinuerligt fokus på at udvikle deres kommunikative kompetencer.
Endeligt kræver det en fælles indsats og en implementeringsplan, der ikke kun giver viden, redskaber og motivation for at ændre praksis, men forholder sig til strategiens liv i dagligdagen og justeres, så den spiller bedst muligt sammen med eksisterende processer og strategier.
Det betyder, at vi i hverdagen må gå helt jordnært til værks og afdække, hvad der afholder os fra at følge strategien i praksis. Er vores skabeloner fx brugervenlige nok, så det er let for den enkelte at bidrage til målet om et ensartet udtryk i vores publikationer og formidling? Er der tid nok til at udføre de faste processer defineret i strategien?
For at skabe fokus og sammenhæng i kommunikationsaktiviteterne og opnå større kommunikativ gennemslagskraft og kompetence, har vi truffet strategiske valg om, hvilke midler, processer og handlinger vi tager i anvendelse og hvordan.
I praksis betyder det, at vi:
CRT’s målgrupper:
Primære kanaler: