The Marginalisation of the Vocational Education System in Denmark
The Marginalisation of the Vocational Education System in Denmark
- 2013
- Præsentation
- Hent
The Marginalisation of the Vocational Education System in Denmark
Projektet ser på unge fraflyttede med nye øjne. Hvordan udgør de en stedbunden ressource for yderområder som Bornholm?
Unge og erhvervsuddannelsessystemet – set fra udkanten.
Præsentation på Bornholms Sundheds- og Sygeplejeskole. Oktober 2013.
Forfattere: Camilla K. Damgaard, Louise Kreilgård, Torben Frandsen og Bjarne Madsen. Projektet vurderer beskæftigelseseffekter ved ændret affaldshåndtering og opgør den samlede beskæftigelse forbundet med affaldssektoren opgøres. Vurderingerne baserer sig på en model, der er udviklet som en del af projektet.
Forfattere: Anders Hedetoft og Carl Henrik Marcussen. Analyse af godsstrømme og turismeforhold på Bornholm set i relation til den nuværende og kommende færgebetjening af øen. Gods- og turismeerhvervets transportvilkår analyseres med afsæt i udbud og efterspørgsel af færgetransport. Datagrundlaget er statistisk materiale fra hhv. Danmarks Statistik og Rederiet Færgen samt personlige interviews med nøgleaktører indenfor […]
Forfatter: Carl Henrik Marcussen. Modelling ferry passenger numbers and tourist overnights.
Analysen afdækker bornholmske virksomheders syn på aktuelle udfordringer samt deres holdninger og ønsker til det bornholmske erhvervsfremmesystem.
This article applies the perspective offered by the concept of the experience economy and empirically analyses the development and marketing of culinary products from the Danish island of Bornholm as production-side activities in a larger ‘territorial staging system’ which at consumption-side primarily relates to urban consumers. The article suggests that the experience economy perspective can […]
Territorial Knowledge Dynamics and Alternative Food – the case of Bornholm.